Fanfare Eendracht Nieuwenhagerheide Fanfare Eendracht Nieuwenhagerheide
Uniek concert: Henk Steijvers zingt leedjes van CARBOON

VAN DE BOKKERIEJERS TOT D’R LETZTE KOEMPEL

Zwoegend, zwetend en gitzwart. Een donkere schacht in plaats van een heerlijk zomers briesje. De mijnen. Een zware tijd. Ze laten bij velen een onuitwisbare herinnering achter. Dat geldt zeker ook voor de angstige periode van de Bokkeriejers.

Tijdens een prachtig en meeslepend concert op zaterdag 15 oktober 2022 gaan we terug naar die tijden. Henk Steijvers zingt liedjes van Carboon en verwoordt met zijn liedjes de pijn, de angst, de zorgen, maar ook het geluk en de vreugde van de koempels en de Bokkeriejers: Van “Daagsjiech”, “Koempel Sjeng” en “Koelharmonie tot “Toeris in eige Landj” en “Bokkeriejers van Euvermaas”.

Een uniek concert in Cultuurhuis Landgraaf en een absolute aanrader voor bijvoorbeeld alle mijnwerkersfamilies van toen. Maar zeker ook voor hun kinderen of kleinkinderen die deze avond ervaren wat hun opa’s destijds hebben doorstaan. Fanfare Eendracht Nieuwenhagerheide zorgt voor de muzikale begeleiding en onze verteller neemt u die avond mee in het oh zo indrukwekkende en onvergetelijke verhaal over de Bokkeriejers en de mijnen.

Bestel hier uw kaarten voor € 17,50 per stuk, inclusief 1 consumptiemunt en reserveringskosten.

Uitschrijven   |   Wijzig uw e-mailadres   |   Bekijk online
Fanfare Eendracht Nieuwenhagerheide